Byggerisiden.dk, håndværkerforum, byggetilbud, håndværker tilbud, gør det selv byggeri, byggerådgivning, selvbyggere, byggeforum, Byggeportalen hvor håndværkere og bygherrer mødes

Håndværkerforum
Her kan du få byggetilbud, Håndværkertilbud
Gode råd, gør det selv byggeri, fra RIGTIGE mestre
Debattere med Håndværkere og andre bygherrer

Dato og tid er tors 27. jan 2022 19:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugeravatar

Hej

Jeg går og drømmer om at få gjort noget ved lyd problemer i huset. Jeg vil gerne have sat et troldtekt loft op i huset.

Jeg har prøvet at få nogle tilbud på hvad det ville koste og det er noget dyrt med håndværker.

Jeg overvejer om det evt. er noget jeg selv kunne klare. Har dog ikke meget erfaring med denne slags :D

Før jeg vil starte projektet vil jeg gerne have så mange råd og detaljer på plads som muligt

1) nedtagning af LED spots
Jeg kan forstå man skal have en autoriseret elektriker når man arbejder med EL. Men dette omhandler at sænke LED spots ca 5 cm. Vil det være noget jeg vil kunne gøre ?
Eller som minimum tage dem ned og lade en elektriker sætte dem op igen

2) lampeudtag
De skal også sænkes, igen er spørgsmål skal det være en elektriker der gør det ? Eller vil jeg som minimum kunne tage dem ned og lade elektriker sætte det op ?

3) ventilations kanaler
Ventilations kanaler skal også sænkes, her er jeg noget i tvivl om de eksisterende kanaler bare kan "trækkes" lidt. har nogle billeder af kanal før og efter der er blevet spartlet omkring kanal

Eller vil det bedste være at forlænge ventilations kanalen på en måde ?

4) placering af troldtekt plader
Ifølge vejledning skal man sætte den første plade i midten af rummet, men bør man også kikke på hvor mellemrum mellem plader i et rum ved siden af f.eks. fra Entre (lang) ind i køkkenalrum ?

Tilmeld dig som bruger, for at se vedhæftede billeder og filer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]