Byggerisiden.dk, håndværkerforum, byggetilbud, håndværker tilbud, gør det selv byggeri, byggerådgivning, selvbyggere, byggeforum, Byggeportalen hvor håndværkere og bygherrer mødes

Håndværkerforum
Her kan du få byggetilbud, Håndværkertilbud
Gode råd, gør det selv byggeri, fra RIGTIGE mestre
Debattere med Håndværkere og andre bygherrer

Del emner med dine venner.
- -

Dato og tid er man 22. okt 2018 05:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugeravatar

Hej..

Jeg har i oktober/ november 2017 fået skiftet mit gamle flade paptag ud, med et nyt 30 grader B6 eternit tag og jeg er super tilfreds med resultatet.
Men...
Nu fik vi jo som bekendt en hel del sne og i den grad fygesne på Sydsjælland, hvor en hel del landede inde på min nye isolering på loftet.
En del af dette kom ind oppe i hele min 15 meter lange rygning uden undtagelse, og der kom en masse ind der, hvor garagetag og nyt tag er bygget sammen og til sidst var hele den tagflade, som vinden stod ind på helt pigmenteret i mange af bølgerne med snebolde fra en størrelse på en 5 krone og op til en håndfuld.
Dette var ikke lige min ønske tænkning og havde slet ikke strejfet min tanker ved et nyt tagprojekt på regning.
I top og bund er taget ventileret med de plastic bølge ventiler, som man nu skal bruge, men kan det være rigtigt, at der skal kunne komme så meget fygesne ind på et nyt tag?
Producenten foreskriver, at der ikke skal bruges undertag på denne type, men det havde nu engang løst hele problemet, som jeg nu står med og jeg kan ikke være den eneste der har været ude for dette?
Og sne i mellem pladerne burde i mit hoved heller ikke kunne lade sig gøre?
I mellem pladerne er der lagt det her bånd, som skal klistre og udvide sig... Dog har jeg set, at de ikke pillede det hvide af dette bånd, så det ikke klistrer mod den plade over..
Kan det være årsagen til mine snebolde imellem pladerne?
Har nogen prøvet noget lignende eller har en viden om dette, så vil jeg meget gerne høre jeres mening..

På forhånd tak og god weekend. ;-)

Brugeravatar

Hej Mikspa

Jeg vil anbefale dig at få Jydsk Tagteknik ud at se på dit tag, de kan give dig et godt tilbud, hvis du benytter denne rabatkode https://cupouniverse.dk/butik/jydsk-tag ... rabatkode/ kan du få et tilbud helt gratis.

Venlig Hilsen

Hans Thomsen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]